YLEISIMPIÄ KYSYMYKSIÄ SYNSAM LIFESTYLE™ -SOPIMUKSESTA


Olemme keränneet tähän yleisimpiä Synsam Lifestyle™ -sopimusta koskevia kysymyksiä.
Mikäli olet jo sopimusasiakas, löydät kysymyksiä ja vastauksia alempana.

Mikä on Synsam Lifestyle™-sopimus?
Kaiken kattava, huoleton palvelu, joka tekee silmälasien käyttämisestä helppoa ja mukavaa.

Voit valita vapaasti kolmet tai useammat silmälasit koko valikoimastamme (silmälasit, aurinkolasit, urheilulasit – vahvuuksilla tai ilman). Kuukausimaksu määräytyy valitsemiesi kehysten ja linssien mukaan.

Kuukausihintaan sisältyy säännölliset näöntarkastukset ja vakuutus. Lisäksi voit vaihtaa linssit kaikkiin pareihin näkösi muuttuessa. Kerran vuodessa voit vaihtaa yhdet laseistasi.

Mitä sopimus maksaa?
Kuukausimaksu määräytyy valitsemasi silmälasien lukumäärän sekä kehysten ja linssien mukaan. Alhaisin kuukausihinta silmälaseille vahvuuksilla on 14,90 euroa kuukaudessa, kokonaisvuokra 24 kuukauden sopimuskaudelle on 357,60 euroa, muita kuluja ei tule.

Miten teen silmälasisopimuksen?
Voit tehdä sopimuksen lähimmässä Synsam-myymälässä. Aloitamme näöntarkastuksella, joka kuuluu sopimuksen hintaan. Kun olemme selvittäneet millaiset linssit tarvitset, etsimme yhdessä tyyliisi ja tarpeisiisi sopivat kehykset.

Mitä sopimukseen sisältyy?
Kolmen tai useamman silmälasiparin lisäksi sopimukseen kuuluu säännölliset näöntarkastukset ja vakuutus. Lisäksi voit vaihtaa linssit näkösi muuttuessa. Kerran vuodessa voit vaihtaa yhdet silmälasit vastaamaan uusia tarpeitasi tai uutta tyyliäsi. Lue lisää täältä.

Mikä on Synsam-vakuutus?
Synsam-vakuutus kattaa sopimuksen jokaisen silmälasiparin 36 kuukauden ajan. Vakuutus korvaa rikkoontumisen, katoamisen ja varkauden.

Silmälasien vaurioituessa niin, että ne voi vielä korjata, vakuutuksen omavastuu on korkeintaan 3 x kyseisen parin kuukausimaksu, ei kuitenkaan koskaan enemmän kuin todelliset korjauskustannukset. Lasien tuhoutuessa täysin tai kadotessa on omavastuu 6 x kyseisen parin kuukausimaksu, korkeintaan 150 euroa. 120 ensimmäisen päivän ajan korjaamme lasisi veloituksetta, ei omavastuuta.

Milloin alan maksaa sopimuksesta?
Sopimuksesi laskutus alkaa siitä päivästä, jolloin noudat silmälasisi. Tai 30 päivän kuluttua, mikäli et ole ehtinyt noutaa laseja.

Ensimmäinen lasku sisältää ensimmäisen kokonaisen sopimuskuukauden sekä noutokuukauden jäljellä olevat päivät.

Esim. jos noudat silmälasisi 12. kesäkuuta, saat ensimmäisen laskusi heinäkuussa. Lasku sisältää heinäkuun + kesäkuulta päivät 12 – 30.

Kuinka pitkä on sitoutumisaika?
Sitoutumisaika on 24 kuukautta. Jos vuoden jälkeen vaihdat yhden parin, sitoutumisaika pitenee 12 kuukaudella.

Mitä silmälaseille tapahtuu sitoutumisajan jälkeen?
Sopimuksen ajan vuokraat silmälasit Synsamilta. Kun päätät lopettaa sopimuksesi, palautat silmälasisi meille. Voit myös lunastaa lasit itsellesi.

Onko minulla vaihto-oikeutta?
Kyllä, sinulla on 90 päivän vaihto-oikeus, mikäli huomaat ettet viihdykään laseissasi.

Kuinka pitkä on irtisanomisaika?
Sitoutumisajan jälkeen irtisanomisaika on 30 päivää.

Onko sopimuksessa katumisaikaa?
Ei, tuotteesi on tilattu yksilöllisesti sinulle, eikä sopimuksessa ole katumisaikaa. Sinulla on kuitenkin 90 päivän vaihto-oikeus, mikäli et ole tyytyväinen laseihisi.

Onko kuukausimaksun lisäksi muita kuluja?
Jos haluat maksaa paperilaskulla, on laskussa 4 euron laskutuslisä. Jos päätät lunastaa lasisi sopimuskauden päätyttyä, maksat niistä lunastushinnan. Muutoin sopimuksessa ei ole ennakkomaksua, korkoja tai muita kuluja.

Mitkä ja kuinka monet silmälasit voin valita?
Voit valita 3 – 10 silmälasit koko valikoimastamme. Hinta riippuu siitä kuinka monet ja millaiset kehykset ja linssit valitset.

Voinko valita päätelasit?
Kyllä, voit vapaasti yhdistellä koko valikoimastamme.

Voinko valita urheilulasit vahvuuksilla?
Kyllä, voit valita urheilulasit vahvuuksilla tai ilman.

Voinko valita monitehosilmälasit?
Kyllä, voit valita kaikista linssityypeistämme.

Voinko valita sekä yksiteholukulasit että monitehosilmälasti?
Kyllä, voit vapaasti yhdistellä linssejä ja kehyksiä mielesi ja tarpeittesi mukaan.

Voiko perheellä olla yhteinen sopimus?
Ei, sopimus on henkilökohtainen eikä sitä voi jakaa.

Voinko tehdä sopimuksen lapselleni?
Kyllä voit, olet silloin itse maksuista vastaava.

Voinko tehdä sopimuksen, vaikka en tarvitse näönkorjausta?
Ilman muuta, voit korostaa tyyliäsi ajankohtaisilla asustelaseilla tai valita aurinkolasit tai urheilulasit ilman vahvuuksia. Meiltä löytyvät myös linssit, joilla voit vähentää silmiesi rasitusta digitaalisten näyttöjen äärellä tai ajaessasi autoa.

MIKÄLI OLET JO SOPIMUSASIAKAS

Tarvitseeko minun vaihtaa lasit joka vuosi?
Sopimus on joustava ja valitset itse haluatko vaihtaa lasit. Voit myös odottaa ja vaihtaa kahdet lasit kahden vuoden kuluttua. Tai voit lunastaa yhden parin samalla kun lisäät yhden parin sopimukseesi.

Paljonko aikaa on jäljellä vuosittaiseen vaihtoon?
Me autamme sinua pysymään ajan tasalla vuosittaisen vaihtosi suhteen kutsumalla sinut näöntarkastukseen, kun on sen aika.

Lisätietoa saat lähimmästä Synsamin myymälästä tai Synsamin asiakaspalvelusta.

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kkello 10 – 18 ja lauantaisin kello 11-16. 
Puhelin: 010 237 3996
Sähköposti: lifestyle@synsam.com