Osto- ja toimitusehdot


Synsam Finland Oy, 2446347-2, (”Synsam”) hallinnoi verkkosivustoa Synsam.fi. Synsamin yhteystiedot ovat saatavilla verkkosivustolla. Näitä osto- ja toimitusehtoja sovelletaan kuluttajien verkkosivustolla Synsam.fi tekemiin ostoihin ja tilauksiin.

Tilaaminen
Tekemällä tilauksen Synsam.fi-sivustolla asiakas hyväksyy nämä osto- ja toimitusehdot sekä Synsamin tietosuojakäytännön. Kaikki verkkosivustolla ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Voidakseen tehdä tilauksen verkkosivustolla, asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias. Toimitamme tuotteita vain Suomen sisällä.

Tilausvahvistus
Tilausvahvistus lähetetään heti ostoksen tekemisen jälkeen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. On tärkeää, että asiakas antaa oikean sähköpostiosoitteen, jotta häneen voidaan ottaa yhteyttä esimerkiksi mahdollisissa myöhästymistilanteissa jne.

Toimituskulut
Tilatessanne verkkokaupastamme, toimitus on aina maksutonta. 

Toimitus
Varastossa olevat tuotteet, jotka on tilattu ennen klo 16.00, toimitetaan saman päivän aikana. Toimitusaika on 2–4 arkipäivää. Tuotteet, joita ei tilaushetkellä ole varastossa, toimitetaan mahdollisimman pian, usein noin 7 arkipäivän sisällä. Toimitamme koko tilauksen kerralla.

Postnord toimittaa kaikki lähetyksemme yhdessä yhteistyökumppaneidensa Postin ja Matkahuollon kanssa. Käytettävä toimitustapa valitaan, kun lähetys lähetetään varastoltamme.

Pienemmät lähetykset toimitetaan kirjepostina suoraan postilaatikkoosi, jos lähetys mahtuu postilaatikkoosi. Mikäli lähetys ei mahdu postilaatikkoosi, saat tekstiviestin, sähköpostin tai saapumisilmoituksen kun toimitus on noudettavissa noutopisteestäsi.

Suuremmat lähetykset toimitetaan PostNord MyPack -lähetyksenä noudettavaksi valitsemastasi noutopisteestä. Saat tekstiviestin, sähköpostin tai saapumisilmoituksen kun toimitus on noudettavissa noutopisteestäsi.

Tuotteet, joita ei ole varastossa
Mikäli tuotetta ei ole varastossa, toimitetaan se yleensä noin 7 arkipäivän sisällä. Jos tuote on kuitenkin loppunut toimittajalta, saattaa toimitusaika olla hieman pidempikin. Mikäli tuotteen, jota ei ole varastossa tilaushetkellä, toimitus myöhästyy, on sinulla luonnollisesti mahdollisuus peruuttaa tilauksesi ilman lisäkustannuksia.

Maksutavat
Tarjoamme yhteistyössä Klarnan kanssa mahdollisuutta maksaa ostoksesi laskulla, erissä, maksukortilla sekä verkkopankkimaksulla. Näitä maksutapoja kutsutaan yhteisesti nimellä Klarna Checkout.

Antamalla tietoja maksun yhteydessä hyväksyt Klarnan ehdot. Klikkaamalla ”Vahvista tilaus" hyväksyt Synsamin maksu- ja toimitusehdot sekä tietosuojakäytännön.
 
Maksaminen laskulla
Lasku lähetetään sähköpostitse kun tilauksesi lähetetään varastoltamme. Maksuehto on 14 päivää. Laskutusmaksuja ei veloiteta. Voit valita paperilaskun 0,50 euron postimaksua vastaan saatettuasi tilauksen loppuun. Myöhästyneestä maksusta veloitetaan 5 euron maksumuistutuskulu. Viivästyskorko on 7 % lisättynä voimassaolevalla viitekorolla.

Erämaksu
Voit halutessasi jakaa maksusi 3, 6, 12, 24 tai 36 kuukaudelle, jolloin näet mikä kuukausieräksesi muodostuu. Maksaessasi erissä saat lisäksi kaikki ostoksesi yhdistettyinä kuukausilaskulle. Näin saat hyvän yleiskuvan ja maksat ainoastaan yhden laskutusmaksun. Voit myös milloin tahansa vaihtaa joustavaan erämaksuun yksinkertaisesti maksamalla laskussa ilmoitettua pienemmän tai suuremman summan. Lue lisää Klarnan erämaksusta täällä.

Korttimaksu
Tarjoamme Klarnan välityksellä turvallista maksutapaa VISA, MasterCard- ja American Express-korteilla ilman korttimaksuja. Mitään korttitietojasi ei säilytetä meillä, vaan niitä säilytetään yhteistyökumppanillamme Klarnalla, jolla on SSL-sertifikaatti ja joka täyttää niin sanotun Payment Card Industry Data Security Standards -standardin (PCI DSS) vaatimukset.

Verkkopankkimaksu

Mikäli sinulla on käytössäsi Danske Bankin, Pohjolan, Nordean, Säästöpankin, S-Pankin tai Aktian verkkopankkitunnukset, voit maksaa suoraan verkkopankkisi kautta Klarna Checkoutin avulla. Tällöin kirjaudut sisään omaan verkkopankkiisi ja rahat veloitetaan suoraan pankkitililtäsi.

Takuut
Synsam on vastuussa tavaroissa olevista virheistä sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti, mutta sen lisäksi Synsam tarjoaa tuotteilleen kuluttajansuojalainsäädännön vaatimuksia pidemmälle menevän takuun. Lue lisää takuista täältä.

Synsamin verkkokaupan asiakkaalle
Tilataksesi piilolinssejä Synsam.fi-sivustolta, on sinulla oltava voimassaoleva resepti optikolta tai silmälääkäriltä niiden linssien osalta, joita haluat tilata. Tilauksesi yhteydessä vahvistat, että resepti on omasi. Lisäksi vahvistat, että tiedät kuinka käsitellä ja hoitaa piilolinssejäsi sekä että ymmärrät vääränlaisen piilolinssien käytön voivan vahingoittaa silmiäsi ja pahimmassa tapauksessa näköäsi. Resepti ei saa olla yhtä vuotta vanhempi.

Synsam.fi-sivuston asiakkaana voit kääntyä ammattitaitoisten optikoidemme puoleen lähimmässä Synsam-liikkeessämme, kun tarvitset palveluita linssien kokeilemisessa ja silmiesi tarkistuksessa. Me Synsamilla suosittelemme vuosittaista silmätarkastusta. Tällöin tarkastamme kaiken aina linssiesi vahvuudesta ja silmien terveydestä alkaen sekä varmistamme, että sinulla on nykyaikaisimmat ja juuri sinulle parhaat linssit käytössäsi. Olemme paikalla sinua varten, mikäli pienintäkään ongelmaa linssiesi kanssa esiintyy, ja saat useimmilla paikkakunnilla apua 6 päivänä viikossa. Jos jostain syystä tarvitset jonkinlaista hoitoa, on meillä hyvät yhteydet paikallisiin silmälääkäreihin. Varmistamme, että saat hoitoa, mikäli kaikki ei toimi niin kuin pitäisi. Mikäli piilolinssit tai silmät eivät tunnut hyvältä, ota linssit pois ja ota yhteys lähimpään Synsam-liikkeeseen.

Tarkastuksen yhteydessä saat meiltä luonnollisesti myös silmälasireseptin ja täten mahdollisuuden hankkia piilolinssejäsi täydentävät lasit. Hyvin toimivan piilolinssien käytön kannalta on tärkeää olla myös toimivat silmälasit ajoittaista käyttöä varten. Silmälasien tulee olla niin hyvät, että niitä voi käyttää töissä, vilustuessa tai muissa tilanteissa, joissa silmät voivat ärsyyntyä.

Tiivistelmä:
- Voimassaoleva resepti/määräys
- Säännöllinen tarkastus
- Synsamin liikkeet ovat luonnollinen yhteyspisteesi linsseihin liittyvissä ongelmissa
- Piilolinssejä täydentävät silmälasit ovat myös tärkeät

Synsam.fi-sivustolta löydät silmien terveyttä tukevat, mukavat ja turvalliset piilolinssit.

Kestotilaus
Jos haluat tilata samat tuotteet toistuvasti, voit valita kestotilauksen. Valitset itse, haluatko toimituksen kuukausittain, joka toinen kuukausi, neljästi tai kahdesti vuodessa. Tuote lähetetään sinulle välittömästi tilauksen tehtyäsi, ja sen jälkeen samana päivänä valitsemasi aikavälein, siihen saakka kunnes irtisanot kestotilauksen. Kestotilauksen irtisanomisen voit tehdä milloin tahansa, mutta kuitenkin viimeistään lähetystä edeltävänä arkipäivänä. Klarna Checkout tarjoaa kestotilauksesi maksutavaksi joko laskun tai luottokorttimaksun. Lue enemmän tästä Kestotilaus.

Peruuttamisoikeus
Sinulla on soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön mukainen oikeus peruuttaa ostoksesi ja palauttaa tuotteet 30 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy  30 päivän kuluttua siitä, kun sinä tai jokin kolmas osapuoli (ei kuitenkaan kuljetusyhtiö) on vastaanottanut tavaran. Peruutusoikeus ei kuitenkaan koske seuraavan laisia tuotteita:

(i) Tuotteet, jotka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan ohjeiden mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi;
(ii) Sinetöitynä toimitettu tavara, joka on avattu;
(iii) Tavarat, jotka voivat nopeasti pilaantua tai vanhentua.

Jos haluat käyttää peruutusoikeutta, sinun tulee lähettää selvä viesti alla olevaan osoitteeseen.

Sähköposti
customerservice@synsam.com

Mikäli peruutat ostoksesi, Klarna tulee palauttamaan sinulta vastaanotetut maksut, mukaan lukien myös toimituskulut (lukuun ottamatta ylimääräisiä toimituskuluja), jotka ovat syntyneet sen vuoksi, että toimitustavaksi on valittu jokin muu kuin edullisin tarjoamamme vakiotoimitustapa). Maksu palautetaan ilman aiheetonta viivästystä. Maksu voidaan kuitenkin palauttaa vasta silloin, kun olemme saaneet tuotteet takaisin sinulta. Klarna käyttää samaa maksutapaa maksun palauttamiseen kuin olet alun perin käyttänyt oston yhteydessä, mikäli kanssasi ei nimenomaisesti sovita muutoin. Missään tapauksessa takaisinmaksu ei tule maksamaan sinulle mitään.

Sinun tulee palauttaa tuote meille alla olevaan osoitteeseen ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 30 päivän kuluttua siitä päivästä, kun olet tehnyt meille ilmoituksen kaupan peruuttamisesta. Peruutukselle asetettua määräaikaa katsotaan noudatetun, jos lähetät tuotteet takaisin ennen tämän 30 päivän ajanjakson päättymistä.

Lähettääksesi tuotteen takaisin tulee sinun käyttää toimituksen mukana tullutta palautuslomaketta, jonka nimi on ”MyPack Return”.
Liimaa palautuslomake pakettiin ja jätä paketti PostNordin/Matkahuollon toimituspaikkaan.
Käyttämällä mukana tullutta palautuslomaketta, on palautus sinulle ilmainen. Muistathan säilyttää palautuskuitin niin kauan, kunnes olet saanut sähköpostitse tiedon palautuksen vastaanottamisesta.

Synsam Webshop
Banvaktsvägen 6
SE-171 48 Solna
Sverige

Palautukset
Kun olet tekemässä palautusta, pyydämme sinua ilmoittamaan seuraavat tiedot:
• Tilausnumero, joka löytyy lähetysilmoituksesta
• Nimesi ja yhteystietosi
• Palautettavien tuotteiden nimi ja lukumäärä

Reklamaatiot
Jos olemme toimittaneet väärän tai viallisen tuotteen, pyydämme sinua olemaan meihin yhteydessä mahdollisimman pian ongelman ratkaisemiseksi. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen customerservice@synsam.com tai soita numeroon +358 10 237 3996 ja kerro virheestä.

Mikäli emme voi ratkaista ongelmaa, voit luonnollisesti tehdä tuotteesta valituksen uuden tuotteen saamiseksi. Valitukset tulee tehdä meiltä saadun ohjeistuksen ja alla kuvatun mukaisella tavalla. Valitusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat virheellisiä soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla. Mikäli haluat vedota tavaran virheeseen, tulee Synsamiin olla yhteydessä yllä kuvattujen yhteystietojen välityksellä niin pian kuin mahdollista virheen havaitsemisen jälkeen. Virheilmoitukset, jotka tehdään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, katsotaan aina tehdyiksi oikeassa ajassa.

Synsam on vastuussa palautuskuluista hyväksyttyjen valitusten osalta.

Kun reklamoitu tuote on palautettu ja valitus hyväksytty, korvaa Synsam sinulle vahingon soveltuvan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Synsam pyrkii toteuttamaan tämän 30 päivän kuluessa siitä, kun Synsam on vastaanottanut valituksen. Tämä voi kuitenkin kestää pidempäänkin tuotteen laadusta riippuen. Synsam pidättää itsellään oikeuden hylätä valitus, mikäli käy ilmi, että tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön nojalla virheellinen.

Valitusasioissa Synsam noudattaa kuluttajariitalautakunnan tai muiden vastaavien eurooppalaisten lautakuntien suuntaviivoja, Kuluttajariitalautakunta, KKV ja Verkkovälitteinen riidanratkaisu ODR.  

Noutamattomat lähetykset
Lähetyksiä säilytetään toimituspisteessä 14 päivän ajan ennen kuin ne palautetaan meille.

Henkilötiedot
Sinun yksityisyytesi ja henkilötietojen suojasi ovat Synsamille tärkeitä. Lue lisää Synsamin tietosuojakäytännöstä täällä.

Linkit
Synsam.fi-sivusto sisältää jonkin verran linkkejä muille internetsivustoille, jotka eivät ole Synsamin vaikutuksen alaisia. Lisäksi Synsamin vaikutuspiirin ulkopuolella olevat internetsivustot saattavat sisältää Synsam.fi-sivustolle johtavia linkkejä. Synsam pyrkii siihen, että Synsam.fi-sivusto linkkaa ainoastaan verkkosivuille, jotka jakavat Synsamin tietosuoja- ja turvallisuusmääräykset, mutta Synsam ei ole vastuussa asiakkaan muille verkkosivustoille antamien henkilötietojen tai muiden tietojen suojasta tai salassapidosta. On suositeltavaa, että asiakas suhtautuu varovaisuudella ja tutustuu kyseisen internetsivuston tietosuojamääräyksiin.

Tekijänoikeudet
Kaikki tällä verkkosivustolla oleva sisältö, kuten tekstit, grafiikka, tunnukset, kuvat, äänitteet, digitaalinen sisältö ja ohjelmistot, kuuluu Synsamille tai toimittajillemme ja on suomalaisen ja kansainvälisen tekijänoikeuslainsäädännön alla suojattu.

Virheet
Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin verkkosivustolla olevissa tiedoissa sekä oikeuden muuttaa hintoja ilman etukäteistä tiedottamista. Synsam pidättää oikeuden hintojen tarkastamiseen, loppuunmyyntiin, varaston muutoksiin, teknisiin ongelmiin, teknisiin muutoksiin sekä mahdollisiin typografisiin virheisiin sivustollamme/mainoksissamme. Pidätämme oikeuden peruuttaa virheellisiä tilauksia.

Määräysten pätemättömyys
Mikäli tuomioistuin tai muu toimivaltainen toimielin julistaa näiden ehtojen osan pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, säilyvät muut ehdot edelleen voimassa muuttumattomina eikä tällä ole vaikutusta muiden ehtojen täytäntöönpanokelpoisuuteen. Ehtoa on kuitenkin sovellettava lain sallimissa rajoissa tavalla, joka on mahdollisimman lähellä näiden ehtojen alkuperäistä tarkoitusta.

Ylivoimaiset esteet
Synsam ei vastaa viivästyksistä, jotka ovat johtuneet Synsamista riippumattomista syistä ja joita se ei ole voinut kohtuudella ennakoida, kuten esimerkiksi yleisestä työtaistelusta, salamaniskusta, tulipalosta, sodasta, terroristi-iskusta, muuttuneista viranomaismääräyksistä tai muista yleisistä säännöksistä, operaattorin verkon virheistä, yleisestä liikennevälineiden, tavaroiden, tietoliikenteen tai energian puutteesta tai muusta vastaavasta olosuhteesta taikka alihankkijoiden tai palveluntarjoajien palveluiden virheistä tai viivästyksistä, jotka ovat johtuneet edellä mainituista olosuhteista. Tällaiset olosuhteet muodostavat Synsamille vapautumisperusteen, mikä tarkoittaa suoritusten lykkääntymistä ja vapautusta vahingonkorvausvastuusta tai muusta seuraamuksesta. Mikäli Synsam on estynyt täyttämästä velvoitteitaan yllä kuvatun seikan vuoksi, Synsam tiedottaa tästä asiakkaitaan ja ilmoittaa ylivoimaisen muodostavat olosuhteet. Synsam ilmoittaa asiakkaalle, kun ylivoimaisen esteen muodostava olosuhde päättyy. Mikäli este jatkuu yli kahden (2) kuukauden ajan, on sekä asiakkaalla, että Synsamilla oikeus purkaa kauppa välittömin vaikutuksin.

Muutokset ehtoihin
Synsam pidättää jatkuvan oikeuden tehdä muutoksia näihin ehtoihin. Muutokset näihin ehtoihin julkaistaan Synsam.fi-sivustolla. Muutokset tulevat sovellettavaksi 30 päivän kuluttua siitä, kun Synsam on informoinut sinua muutoksista tai vaihtoehtoisesti hyväksyessäsi ehdot uuden ostoksen tai Synsam.fi-sivustolla vierailun yhteydessä.

Sovellettava lainsäädäntö ja riitojen ratkaisu
Ensisijaisesti riidat ratkaistaan yhteisymmärryksessä asiakkaan ja Synsamin välillä. Antaakseen kuluttajalle valinnanvapauden ratkaista mahdollinen riita tavallisen tuomioistuimen ulkopuolella, noudattaa Synsam aina kuluttajariitalautakunnan suosituksia. Näiden ehtojen tulkintaa tai sovellettavuutta koskevat riidat ratkaistaan Suomen lain mukaisesti ja, mikäli asiakas ja Synsam eivät kykene ratkaisemaan riitaa yhteisymmärryksessä, ne ratkaistaan kuluttajariitalautakunnassa taikka viime kädessä yleisessä tuomioistuimessa.